Coraz więcej osób decyduje się przejść na zdalny albo hybrydowy tryb pracy. Nie da się ukryć, jest to ogromne ułatwienie dla pracowników z małymi dziećmi albo tych, którzy mieszkają daleko od biura. Czy jednak odbywanie spotkań biznesowych we własnej domowej przestrzeni jest komfortowe? Zobacz, co możesz zrobić, żeby przystosować do swoje home office do ważnych wydarzeń i rozmów.
Wyznaczone miejsce do pracy
W pandemii obiektem żartów były sytuacje, kiedy na zajęciach zdalnych przed kamerką komputerową pojawiał się jakiś zwierzak. Wtedy uważano to za uroczy przerywnik, sposób na rozładowanie napiętej atmosfery. Dzisiaj wielu przedsiębiorców, zwłaszcza zagranicznych, uważa to za brak profesjonalizmu.
Stwórz w swoim mieszkaniu wygodne, odosobnione i ciche miejsce do pracy. Postaraj się, żeby dzieci i zwierzaki nie miały do niego dostępu. Upewnij się, że w tle nie widać żadnych personalnych pamiątek albo zdjęć. Jeśli nie możesz usunąć ich z widoku, pamiętaj, żeby przed rozpoczęciem rozmowy użyć efektu rozmycia na kamerze. Taką funkcję posiada chociażby kamera internetowa od Logitech, chociaż można ją również włączyć w programie do wideoczatów.
Na spotkaniach biznesowych zawsze należy zachować profesjonalizm. Postaraj się dostosować do dress code’u i ubrać na siebie coś eleganckiego.
Sprzęt taki jak w biurze
Nie każdy home office wyposażony jest w takie same sprzęty i urządzenia. Jakość odbywanego połączenia u użytkowników może się od siebie więc drastycznie różnić. Na szczęście coraz więcej pracodawców decyduje się odgórnie rozwiązywać ten problem, przeznaczając część funduszy firmy na sprzęty dla pracowników.
Poza kupnem komputera albo laptopa służbowego warto zainwestować w kilka akcesoriów, które usprawnią Ci pracę w domu. Do rozmów służbowych online potrzebny będzie dobra kamera. Na stronie https://www.morele.net/kategoria/kamery-internetowe-43/ znajdziesz zarówno klasyczne kamerki, jak i również modele o większym zaawansowaniu technologicznym.
W internecie znajdziesz mnóstwo różnych propozycji. Również takie, które przesyłają dźwięk i obraz nie za pomocą kabli, a przy użyciu sieci. Dobrym przykładem są tu chociażby kamerki IP, które coraz częściej są wykorzystywane nie tylko do monitoringu, ale również do codziennego użytkowania. Ciekawą ofertę takiego sprzętu znajdziesz np. na: https://www.morele.net/kategoria/kamery-ip-750/.
Odpowiednie zarządzanie czasem
Nawet w pracy zdalnej potrzebny będzie Ci kalendarz i harmonogram, który pozwoli uporządkować wszystkie nadchodzące spotkania. Jak się okazuje, przeniesienie ich do przestrzeni internetowej wpłynęło nawet na ich częstotliwość.
O wszystkich zaplanowanych przez siebie meetingach staraj się informować z wyprzedzeniem, najlepiej przez maila albo na wspólnych komunikatorach. Bądź wyrozumiały dla siebie i innych pracowników na home office.
Żeby zachować work-life balance, po zakończeniu pracy postaraj się wylogowywać i wyłączać służbowe urządzenia. W domu czas pracy potrafi się samoistnie wydłużać. Należy jednak pilnować zegarka i nie wyrabiać nadgodzin bez potrzeby.
Łączenie spotkań biznesowych z pracą zdalną w domu nie zawsze może być proste, jednak dzięki odpowiedniemu planowaniu i zaawansowanej technologii, będziesz mógł poczuć się tak, jak w klasycznym biurze!
Materiał sponsorowany.